موزیک پک دانلود بهترین آهنگ های روز ایران
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود فیلم و سریال و موسیقی و آدرس music-pack.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 15
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 103
:: بازدید هفته : 105
:: بازدید ماه : 1017
:: بازدید سال : 3809
:: بازدید کلی : 10702
میشه بگی سوغات زنجان چیه؟ سوغات زنجان را از کجا می توانم آنلاین تهیه کنم؟

هر بازدید کننده ای از زنجان پس از ولخرجی در غذاهای لذیذ و صنایع دستی مطمئناً دست خالی برمی گردد.

زنجان یکی دیگر از شهرهایی است که امروز قصد داریم به آن سفر کنیم تا با سوغاتی های خوشمزه اش عزاداری کنیم. یک سوغات منحصر به فرد زنجان می تواند چاقو یا کاردستی یا مقداری شیرینی و غذا باشد. قرار است سوغاتی های جذاب زنجان را در چمدان خود دریافت کنید پس آن را خالی کنید. با رهی نو همراه باشید.

 

معرفی سوغات زنجان

 

زنجانی ها به ساختن صنایع دستی مانند موم، نقره، ملیله دوزی، گلدوزی، چاقو و قالی شهرت دارند. هیچ محدودیتی در مورد سوغاتی که می توانید بیاورید وجود ندارد. این امکان وجود دارد که با غذاهای لذیذ از جمله شیرینی و نان های سنتی و همچنین محصولاتی مانند پیازچه، شما عزیزان را خوشحال کنید. در سفر حتما شیرینی های خوشمزه زنجانی را از دست ندهید. با خوردن این نان و شیرینی خوشمزه زنجانی دهانمان شیرین می شود.

 

لیست صنایع دستی زنجان

 

در کنار غذا، صنایع دستی همیشه رواج داشته است. قطعا هیچ سوغاتی از زنجان بهتر از صنایع دستی نیست که یادگاری ارزشمند و ماندگار است.

 

چاقوهای معروف زنجان

 

سوغاتی های زیادی وجود دارد که با زنجان معروف است، اما چاقو در صدر فهرست قرار دارد. ساخت چاقو در زنجان سنت دیرینه ای بوده است و با معرفی دستگاه های پیشرفته چاقوسازی از محبوبیت این صنعت کاسته نشده است. چاقوهای زنجان را چکش می زنند و حرارت می دهند و سپس تیغ می زنند. چاقوهای بسیار متنوعی در زنجان موجود است که می توانید از ماندگاری طولانی آنها مطمئن باشید.

 

چاقو زنجان

 

در اینکه چاقوهای زنجان به تیزی معروف هستند شکی نیست. در چاقوهای زنجانی از دسته های شکستنی یا تیغه های استیل استفاده نمی شود، به همین دلیل مشخص است که بهترین آشپزخانه ها با چاقوهای زنجانی عرضه می شوند. ساخت چاقو در زنجان به دوران هخامنشیان برمی گردد. بیش از 200 نوع چاقو در زنجان یافت می شود و چاقوهای آشپزخانه در نوع خود بی نظیر هستند.

 

قدیمی ترین صنایع دستی زنجان، ملیله دوزی است

 

ملیله دوزی زنجان مربوط به قرن دهم می باشد که آن را به یکی از قدیمی ترین صنایع دستی تبدیل کرده است. سلجوقیان در این صنعت شکوفا شدند و صفویان به اوج خود رسیدند. ملیله کاری در آثار تاریخی زنجان سابقه طولانی دارد. این حرفه که شاخه ای از هنر فلزکاری است، قبل از سلطنت پهلوی بومی زنجان بوده است. بازارهای زنجان را کاوش کنید و دریابید که چه چیزی بته جکه، فرنگی و پیچک را منحصر به فرد می کند. این یکی از خاطره انگیزترین سوغاتی های زنجان است.

سنت مسگری ایران به صدها سال پیش برمی گردد

از جمله اولین فلزاتی که توسط بشر کشف شد مس بود. مسگری به عنوان یکی از قدیمی ترین هنرهای ایران، سابقه ای طولانی دارد. هر شهر بازاری به نام بازار مس دارد که قدمت آن به دوران باستان می رسد و زنجان نیز بازاری دارد که قدمت آن به دوره سلجوقیان و ایلخانان می رسد. در این صنعت از فرآیند کنده کاری نقوش فلزی استفاده می شود. در بازار مسگرهای زنجان انواع غذاهای منحصر به فرد و زیبا را می توانید به عنوان سوغاتی به عزیزان خود و کسانی که به دنبال خواص درمانی آن هستند، بخرید.

اشاره کردیم که زنجان صنایع دستی متنوع و معروفی دارد.در زیر چند نمونه آورده شده است؛

 

  1. ملیله کاری
  2. سوزن دوزی
  3. dyeing
  4. مینیاتور و منبت
  5. Charuq
  6. نمد بافی
  7. قالی بافی
  8. جاجیم بافی
  9. ظروف مسی

 

سوغات زنجان را از کجا بخریم؟

 

از سیر گرفته تا پیاز در بازار زنجان پیدا می شود. برای یافتن بازار باید به چهارراه امیرکبیر بروید. از آنجا می توان به بازار سعدی جنوبی رسید. قسمت های بالا و پایین بازار را میدان فردوسی در سبزه میدان از هم جدا می کند.

در بازار پایین، انواع صنایع دستی را می توانید پیدا کنید. فرش ها و فرش ها در بالای بازار چیده شده اند. قدم زدن و یافتن سوغاتی شما در همان مکانی است که قدمت آن به زمان آقا محمدخان قاجار می رسد.

 آدرس سایت : https://soghatzanjan.com/

انتخاب هتل در نزدیکی بازار زنجان ساده ترین راه برای اطمینان از دسترسی شما به هر آنچه در زنجان نیاز دارید است. سفر به زنجان تجربه خوبی برای شما بوده است؟ آیا سوغاتی دیگری هم هست که می شناسید؟

تعداد بازدید از این مطلب: 24706
موضوعات مرتبط: مقالات جدید , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : music pack
تاریخ : چهار شنبه 12 بهمن 1401
نظرات

منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید